Головна » наука » Найнеймовірніші відкриття минулого року

Найнеймовірніші відкриття минулого року

Наука ніколи не буває статична, відкриття в ній відбуваються з постійною регулярністю. Минулий рік також був ознаменований рядом неймовірних наукових проривів.

Народження потомства у одностатевих гризунів

Маленькі мишенята народилися у двох самочок. Їх народження стало можливим шляхом зміни геному і використання стовбурових клітин. Дітки виявилися практично всі здорові і в статевозрілому віці змогли дати власне потомство. Китайські дослідники все ж радять не бути такими оптимістичними стосовно одностатевих батьків людського виду: роботи ще дуже і дуже багато.

Знахідка найдавнішого живої істоти

Знайдені в Південній Африці останки гігантського істоти вчені віднесли до раннього Юрського періоду. Його вага міг перевищувати 12 тонн, а розміри перевищували двох африканських слонів разом узятих. На думку дослідників, це знахідка найдавнішого істоти, коли-небудь жив на землі.

Виявлення найдавнішого людського малюнка

Малюнком назвати дев'ять червоних смуг на шматочку скельної породи досить складно. Однак, якщо враховувати, що виявленої знахідку все в тій же південній частині африканського континенту 73 тисячі років, то така дія Homo sapiens цілком претендує на звання твори мистецтва. У печері поряд з малюнком були знайдені й інші предмети, що свідчать про проживання там доісторичних людей.

Розведення овочів в Антарктиці

Коли за межами лабораторії в Антарктиці було нижче -20˚, вчені з Німеччини висаджували паростки огірків, редиски і різної зелені. У високотехнологічному парнику куди не заглядало сонце, вдалося зібрати зрілі плоди овочевих культур. Тепер нехай хто-небудь спробує стверджувати, що головна умова для росту рослин - сонячні промені!

Визначення причини старіння

Про проблеми старіючого організму людство говорить з моменту своєї соціальної та інтелектуальної зрілості. Причину старіння вивчають багато інститутів. Один з них знаходиться в Бостоні. Команда вчених-дослідників вирахувала особливий фермент - NAD - необхідний людині для процесу виживання. Чим старше ми стаємо, тим менше цього ферменту в нашому організмі. Експерименти на мишах по збільшенню NAD за допомогою харчових добавок привели до позитивних результатів. В майбутньому це відкриття можна буде "пробувати" на людях.

Створення риби-робота

Вивчення морських глибин і особливостей підводних мешканців тепер можна буде вивчати з більш близької відстані. Для проведення спостережень за глибоководними регіонами створена рухома риба-робот. Вона м'яка і рухома, нагадує справжнє істота, яка не буде відлякувати "місцевих жителів".

Позбавлення від старечої сліпоти

Люди похилого віку часто страждають від втрати зору. Вчені для лікування вікових змін структури очі застосували латочку зі стовбурових клітин на пошкоджені місця. В учасників експерименту зір відновився. Це дуже багатообіцяюче відкриття: можливість лікування сліпоти без побічних ефектів.

Сподобалася стаття? Зробіть репост, щоб поділитися нею з друзями!